Korzenne powidła śliwkowe

W tym roku oprócz tradycyjnych powideł śliwkowych przygotowałam powidła z dodatkiem przypraw korzennych. Będą idealne na chłodne, jesienne i zimowe wieczory. Myślę, że świetnie się sprawdzą na kanapki jak i jako dodatek do białego sera i ciast.


Składniki

- 3 kg śliwek
- szklanka cukru
- 1/3 opakowania przyprawy do piernika
- 2 łyżki cynamonu
- 1/2 szklanki wody z kranu
- 1 opakowanie pektyny (ja dodałam dżemfix) tak by lekko zagęścić powidła

Przepis

Prosimy naszą drugą połowę o umycie i wypestkowanie śliwek :) To bardzo ważne - przecież nie zjemy sami tylu słoików powideł :)

Dodajemy odrobinę wody na dno garnka (ok. pół szklanki) i dorzucamy śliwki bez pestek. Gotujemy ok. pół godziny mieszając co jakiś czas. Wyłączamy i zostawiamy garnek do ostygnięcia. Ponownie gotujemy ok. pół godziny mieszając co jakiś czas. Wyłączamy i zostawiamy garnek do ostygnięcia. Powtarzamy tą czynność dopóki nie uzyskamy takiej konsystencji powideł jaką lubimy.

W tym momencie dodajemy cukier i przyprawy. Wszystkie przyprawy dodawajcie stopniowo, sprawdzając czy odpowiada Wam smak. Gdy nasypiecie za dużo, odwrotu nie będzie. Chyba, że dodacie kolejny kilogram śliwek :)

Na końcu dodajemy pektynę. W moim przypadku był to dżemfix. Nie używam fixów, w których pektyna jest wymieszana z cukrem, bo dodaję zdecydowanie mniej cukru do przetworów, niż jest napisane w przepisach.

Gotujące się powidła przełożyłam do słoiczków. Słoiczki typu "reuse = do ponownego użycia" z dżemów i innych kupnych smakowitości.  Resztka powideł, która nie zmieściła się do słoiczków szybko zniknęła na kanapkach.








Czas na śliwki Czas na śliwki

coś do chleba

Lubię jadać smaczne potrawy, ale nie lubię spędzać zbyt wiele czasu w kuchni na przygotowaniu ich. Zazwyczaj wybieram przepisy, które pozwalają na szybkie przygotowanie smacznych posiłków.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam powidła śliwkowe, mogę je wyjadać prosto z garnka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie smakowitości a w sklepach widzę tylko wymęczone śliwki. Musze kupić choć na 2 - 3 słoiczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymęczone to czasem dobre słowo :) Owoce na przetwory kupuję na bazarku. Zawsze są tańsze i ładniejsze.

      Usuń
  3. Coś cudownego! Muszę zrobić swoje, bo były u nas bardzo tanie śliwki! Najlepsze do tostów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliwek u mnie pod dostatkiem, także przepis dla mnie. Podoba mi się pomysł zaangażowania drugiej połowy w pomoc przy gotowaniu:). Zobaczę, co połowa powie na to;).

    OdpowiedzUsuń
  5. ja robię powidła śliwkowe bez cukru /janginizacja/ i pektyn. wersję korzenną też gotowałam :D

    OdpowiedzUsuń