Jak przygotować pomidory do przetworów?

Jak przygotować pomidory do przetworów? 

Tanio, szybko i bez oparzeń :)



Jako, że gotuję na kuchni elektrycznej staram się zminimalizować ilość zużytej energii.


Przy 15 kg pomidorów, które ostatnio kupiłam nie miałam ochoty na nacinanie każdego z nich by skórka lepiej odchodziła. Mój pomocnik wyjechał na weekend więc nie mogłam liczyć na wsparcie. Potrzeba matką wynalazku :)

Poszłam trochę na skróty, które polecam, bo oszczędziły mój budżet.
  1. Pomidory wrzucamy do dużego garnka.
  2. Zalewamy wrzątkiem z czajnika, tak by pomidory były przykryte wodą. Moje lekko wystawały nad powierzchnię (ok. 1 - 2 cm) i trzymałam je w garnku trochę dłużej.
  3. Przykrywamy pokrywką.
  4. Po 3 minutach możemy przemieszać pomidory w garnku.
  5. Zostawiamy pomidory pod przykryciem na 5-10 minut. Przy pomidorach na przetwory nie jest ważne by skórka była jak najkrócej sparzana, bo i tak zostaną ugotowane, przesmażone, itp. 
  6. Po 5 minutach wyjmujemy jednego pomidora i sprawdzamy czy skórka dobrze odchodzi. Jeśli tak, wyjmujemy wszystkie. Jeśli nie, czekamy jeszcze kilka minut.
  7. Czekamy aż pomidory się ochłodzą.
  8. Obieramy skórki, wykrajamy ew. brzydkie miejsca i ogonki, itp.
  9. Jeśli chcecie usunąć gniazda nasienne z pomidorów i nadmiar wody to w tym momencie przetnijcie pomidory na pół i delikatnie łyżeczką wyjmijcie nasiona. Przyznaję, że ja tego nie robię. Nasiona nie przeszkadzają mi w zupie czy sosach.
  10. Tniemy pomidory na mniejsze kawałki. Ja swoje przecinałam na 3 części.
  11. Przekładamy do misek i rozdzielamy na porcje do przepisów :)
Oszczędności ciąg dalszy: wodę po sparzeniu pomidorów możemy wykorzystać do podlewania kwiatów. Oczywiście gdy będzie już chłodna :)




 Pora na pomidora!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz