Pyszny hummus z pomidorami

Gdy zmieniałam sposób odżywiania na zdrowszy, szukałam roślin, które pozwolą mi na robienie różnych past do chleba. Cieciorka okazała się idealna. Pozwala na tworzenie rozmaitych wariantów smarowideł.

Ciecierzyca sama w sobie ma dość neutralny smak. Dodając swoje ulubione przyprawy możemy łatwo uzyskać pyszne  pasty. Jednym z moich ulubionych warzyw są pomidory, zatem dziś hummus z pomidorami.


Składniki:
- 150 g suchej cieciorki lub 1 puszka ciecierzycy w zalewie
- 3 pomidory świeże bez skórki lub 1 puszka pomidorów
- 0,5 małego przecieru pomidorowego
- oliwa z oliwek
- gałka muszkatołowa
- pęczek natki pietruszki
- tabasco
- sól i pieprz

Przepis:

Gdy mam więcej czasu robię pastę z suchej cieciorki, którą namaczam całą dobę. Na drugi dzień po pracy zaczynam ja gotować. Gdy jest miękka, odcedzam i czekam aż ostygnie.

Gdy nie mam czasu na namaczanie i dłuższe gotowanie, biorę ciecierzycę z puszki. Jest smaczna i miękka dzięki czemu od razu mogę przygotowywać pastę.

Do malaksera dodaję cieciorkę, pomidory, przecier pomidorowy oraz natkę pietruszki, Cieciorkę przekładam do dodaję do (po ostudzeniu) do malaksera i rozdrabniam.

Pod koniec miksowania dodaję przyprawy: pół łyżeczki startej gałki muszkatołowej, kilka kropel tabasco, szczyptę soli i pieprzu. Włączam malakser by wszystko dokładnie wymieszać.

Pasta jest dobra na zimno jak i po lekkim podgrzaniu.











Kuchnia Bliskiego Wschodu 2015 Kuchnia Bliskiego Wschodu 2015

4 komentarze:

  1. Uwielbiam hummus :D pomidorowy bardzo smaczny

    OdpowiedzUsuń
  2. hummus w każdym wydaniu jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis. Muszę w końcu spróbować zrobić swój własny hummus :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze dodaję do pomidorowego hummusu zioła prowansalskie, podbijają smak pasty ;-)

    OdpowiedzUsuń