Pasta do chleba z białej ryby (niewędzonej)

Białe mięso ryby jest delikatne, a jednocześnie pełne smaku. Jedną z ryb, która często się u mnie pojawia jest okoń nilowy.  Na szczęście nie ma tak wyrazistego zapachu jak na przykład dorsz, którego moje dzieciaki zręcznie omijają na talerzu :)

Przy okazji smażenia okonia na obiad, odłożyłam połowę porcji by zrobić przepyszną, prostą rybną pastę.


Składniki

- 0,5 kg okonia nilowego (lub innej białej ryby)
- mała cebula
- majonez
- sól
- pieprz

Przepis


Okonia nilowego dzielimy na porcje. Lekko solimy i jeszcze mniej pieprzymy. Smażymy z dwóch stron na oleju rzepakowym. Przestudzoną rybę kroimy drobno.

Cebulę kroimy na jak najmniejsze kawałeczki. Dodajemy do okonia.

Dodajemy 1 - 2  łyżki majonezu. Próbujemy. Dodajemy szczyptę soli i szczyptę pieprzu.

Odstawiamy pastę na noc, by smaki przeszły sobą.


2 w 1
pyszna kolacja i smakowita pasta


Rankiem mogłam usiąść na tarasie i delektować się pastą z okonia nilowego na śniadanie. I co nie mniej ważne, korzystałam z ostatnich ciepłych dni w tym roku :)



A poprzedniego dnia na kolację zawitał do nas okoń nilowy :) (zdjęcie lekko żółte, bo zrobione wieczorem). W roli warzyw wystąpiła młoda cukinia i pomidorki koktajlowe podsmażone lekko na oliwie z oliwek.

1 komentarz: