Ale Rybny Burger, a do niego piwo Ale

Letnie wypady kojarzą mi się z burgerami i muffinkami na deser. Burgery są idelanym rozwiązaniem. Nasze mają bułkę (węglowodany), warzywa i proteiny (ryby). Zajadają je dzieci i dorośli. Tym razem nie mogliśmy nigdzie wyjechać, ale przygotowaliśmy piknik na balkonie.


Składniki na 1 porcję:

- ulubiona bułka
- flądra - 2 filety
- jajko
- tarta bułka
- szczypiorek
- ogórek
- majonez
- ketchup
- sól
- olej rzepakowy

Przepis:

Do burgerów rybnych wybrałam filet z flądry. Ma ten atut, że jest płaska :) Dwa filety w pysznej panierce będą w sam raz na burgera :)

Flądra jest bardzo delikatna w smaku więc nie dodawałam przypraw, a tylko lekko posoliłam rybę, by wydobyć jej smak. Smażyłam w standardowej panierce (bułka --> rozbełcone jajko --> bułka) na rozgrzanym oleju.

Szczypiorek drobno pokroiłam. Ogórka obrałam ze skórki i skroiłam na cienkie krążki.

Bułkę przecięłam na pół i posmarowałam lekko majonezem. Do niego przykleiłam pokrojony szczypiorek. Kolejno ułożyłam: plastry ogórka + smażony filet z flądry + majonez + plastry ogórka + ketchup + smażony filet z flądry + majonez + plastry ogórka. Wyszła kanapka a'la Scooby Doo :)

Burger rybny czy też fishburger wyszedł przepyszny. Delikatny w smaku. Do tego podałam dla dzieci białą herbatę, a dla pełnoletnich piwo Ale, które jest dość neutralne w smaku.

Smacznego :)








Kulinarne inspiracje z Love Beer Dzień Polskiej Żywności 2015 Uczta pod gołym niebem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz