Szybka pasta jajeczna (odrobinę ostra)

Wyjęłam z lodówki składniki na kolację i ... powiało nudą. Sam ser, wędlina i odrobina szczypiorku.

Na szczęście w lodówce dostojnie w rzędzie siedziały jaja. Osiem powędrowało do garnka, by ugotować się na twardo.






Składniki na pastę dla dwóch osób na dwa dni:

- 8 jajek
- dwie dymki ze szczypiorkiem
- majonez - ok. 2 dużych łyżek stołowych
- sól i pieprz do smaku

Przepis:

Jajka gotujemy na twardo. Są na to różne sposoby. Ja wkładam jajka do zimnej wody, tak by były całe zakryte. Od chwili zagotowania, na zmniejszonym ogniu gotuję 12 minut. Mają wtedy odpowiednią miękkość żółtka.


Lubię kupować szczypiorek z dymką. W mojej opinii ma więcej aromatu. Tym razem chciałam wykorzystać także cebulkę. Dzięki niej, pasta nabierze odrobinę ostrości.

Umyty szczypior pokroiłam w paski, a dymkę w małą kostkę. Dorzuciłam je do pokrojonych w drobną kostkę jajek. Dodałam majonez, odrobinę soli i pieprzu. Następnie dokładnie wymieszałam składniki.



Pastę przygotowuje się naprawdę szybko. Między innymi dzięki sprytnemu urządzeniu do cięcia jajek :) Nie wiem jaka jest jego profesjonalna nazwa. Jest to po prostu kółko z metalowymi żyłkami do cięcia jajek i miękkich owoców oraz warzyw. Można je kupić w sklepach typu "1001 drobiazgów / Wszystko dla domu". Jest naprawdę ostre i świetnie się sprawdza. A wygląda tak jak na poniższych zdjęciach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz