Jajko sadzone w grzance tzw. "jajko w gniazdku"

Dziś na szybko musiałam zrobić jedzenie dla dwóch bardzo głodnych dziewczyn. Od słowa do słowa doszłyśmy do tego, że z rzeczy, które mam w lodówce obie lubią jajko sadzone.

Zrobiłam ekspresową grzankę z jajkiem w środku przykrytą pokrywką z chleba :) Potrawa ta jest zwana także jajkiem w gniazdku. Rzeczywiście tak wygląda :) Czy jest smaczna? Dwukrotnie dorabiałam głodomorom dokładkę.



Składniki na 1 porcję:
- 1 duża kromka chleba
- 1 jajko
- odrobina soli
- olej/oliwa

Przepis:
Z kromki wykrajam środek. Tak by została skórka i trochę chleba dookoła. Będzie to foremka na jajko sadzone. Środek będzie służył za przykrywkę do kromki.

Całość: foremkę i przykrywkę podpiekam na oleju/oliwie dopóki skórka się nie zrumieni. Obracam na drugą stronę i wbijam do środka foremki jajko. Dodaję odrobinę soli dla smaku.

Czekam dopóki białko nie zacznie się mocniej ścinać. Wtedy obracam foremkę z jajkiem na drugą stronę i przypiekam, by mieć pewność, że całe białko jest ścięte. Nie trzymajmy zbyt długo grzanki na patelni, by żółtko nie ścięło się. Chyba, że taki jest wasz cel :)

Jajko wyglądałoby atrakcyjniej gdybym nie opiekała go z dwóch stron. Dla niedzieci/dorosłych możnaby podpiekać grzankę z jednej strony powoli aż do ścięcia się całości białka. Ale przy dzieciach wolę mieć pewność, że tylko żółtko nie będzie ścięte.

Rada mojej koleżanki: po wstępnym podsmażeniu jajka z jednej strony, przykrywa patelnię pokrywką i czeka aż białko się zetnie. Widać wtedy pięknie żółtko otoczone bialutką chmurką. Następnym razem wypróbuję ten sposób.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz