Konfitura ze smażonych czereśni

Czereśnie są jednymi z moich ulubionych owoców. Soczyste, słodkie. Prawdziwe oblicze lata. Dlatego chciałam zamknąć ten smak w słoiczku, by cieszyć się nim w zimie :)

Czereśnie mają wspaniały smak. Zastanawiałam się jak wydobyć głębię ich smaku. Zdecydowałam się podsmażyć je na patelni przed duszeniem. Okazało się to strzałem w 10. Smak rewelacyjny - polecam.

Składniki:

- 2 kg czereśni (waga przed drylowaniem)
- po 3/4 szklanki cukru na każdy kilogram czereśni (jak chcecie uzyskać mniej słodką konfiturę, dodajcie po 1/2 szklanki cukru na kilogram owoców)
- 1:2 dżemfix (dodałam po 1 dżemfixu na każdy kilogram owoców, jeśli chcecie uzyskać mniej ścięte konfitury, wystarczy 1 opakowanie dżemfixu)

Przepis:

Czereśnie dryluję, by pozbyć się wszystkich pestek z owoców.

Partiami przekładałam czereśnie na patelnię i podsmażałam je mieszając przez około 15 minut.Podsmażone czereśnie przekładamy do garnka. Dodajemy cukier i mieszając gotujemy pod przykrywką.

Stosujemy poniżej opisany sposób gotowania owoców na kuchni elektrycznej.

Podczas ostatniego gotowania dodajemy dżemfix i gotujemy wg. instrukcji z opakowania.

Doprowadzamy owoce do zagotowania. Gotujące się konfitury/dżem przekładamy do słoików. Czystą ściereczką przecieramy górę słoiczka, by nic nie utrudniało szczelnego zakręcenia. Zakręcamy do oporu. Jeśli nakrętka przeskakuje przy zakręcaniu,  zmieniamy przykrywkę.


Pozostawiamy słoiczki do wystygnięcia, upewniamy się czy nakrętki są dobrze zakręcone (czy ich wieczko się wybrzuszyło) i wynosimy do chłodnego miejsca. Tam czekają na umilenie nam posiłku :)


Jak gotować konfiturę i dżem na kuchni elektrycznej?


Gotowanie na kuchni elektrycznej może być droższe niż na gazowej. By ograniczyć koszty:
1. Zagotuj owoce na konfiturę/dżem i gotuj je przez ok. 20 - 30 minut.
2. Wyłącz grzanie i pozostaw  pod przykryciem.
3. Co jakiś czas przemieszaj owoce.
4. Po ok. godzinie przegotuj owoce ponownie.
5. Sprawdź czy owoce mają odpowiednią konsystencję. Jeśli nie, powtórz czynności 1 - 3.






Konfitura czereśniowa pyszna jest ot tak po prostu na kanapce.



Rewelacyjnie sprawdza się także jako dodatek do białego sera.



 A najpyszniejsza jest jako dodatek do lodów waniliowych!

















Z dziećmi i dla dzieci Letnie owoce 

4 komentarze:

  1. Ja też uwielbiam czereśnie :) Miło mi, że bierzesz udział w mojej akcji "Letnie owoce". Pozdrawiam :)
    Izzy

    Zapraszam na mojego bloga :)
    Take it Izzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę podzielić się swoimi pomysłami :)

      Usuń

  2. Trzeba przyznac, ze wygladaja niesamowicie!
    Znakomity pomysl, na pewno warty zapamietania...
    :)

    Dziekuje za udzial w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń